©koduhaldjas.blogspot.com.ee. Toetab Blogger.

Et olla terve ja tugev piisab paljast porgandist!

by - teisipäev, oktoober 17, 2017


Roomlased pidasid porgandit piduroana. Isegi16.sajandil peeti teda veel delikatessiks.
Keskajal hakati aga porgandit pidama võimsaks ravimtaimeks. Alates sellest ajast on pärit komme hoida tooreid porgandeid mee sees, sest nii säilisid kõik vitamiinid. Prantsusmaal ja Saksamaal oli meeporgand jõuluroaks.

Keskaegsetes raviraamatutes on kirjas, et ükski juurvili ei ravi inimest paremini kui porgand! 1-2 porgandit päevas katab A-vitamiini vajaduse. Kõiki toitaineid sisaldavat porgandit on kasulik süüa toorena või juua mahlana. 

Toores porgand  või mahl tugevdab organismi:

- suureneb vastupanuvõimet nakkushaigustele
- on kasulik C-, A-vitamiini hüpovitaminoosi,
- verevaesuse,
- isupuuduse,
- maksa-, neeru-, südameveresoonkonna
- hingamisorganite haiguste korral.

* Riivitud porgand ja porgandi mahl aitavad normaliseerida ainevahetust, soodustavad organismi toksiinidest puhastamist.
* Porgandi mahla tarvitatakse maksa ja neerude häirete korral. See soodustab puhastumist, liiva väljutamist ja neerukivide haiguse korral väikeste kivikeste välja viimist. 
* Porgand aktiveerib rakusisest oksüdatiivse taastumise protsessi, tugevdab immuunsussüsteemi. 
* Ateroskleroosi ja koronaarse puudulikkuse korral peale juurviljade ja mahla tarvitatakse seemnetest ekstrakti, mis sisaldab endas spasmide vastast ja sooni laiendavaid omadusi. 
* Antioksüdantide sisalduse suurendamine soodustab uute tervete rakkude kasvu ja vähendab vähi tekke riski. See juurvili on keedetult või hautatult isegi rohkem kasulik kui toorelt, kuna ta sisaldab endas kolm korda enam antioksüdante.

You May Also Like

0 comments

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.

Translate