No Copy

©koduhaldjas.blogspot.com.ee. Toetab Blogger.

Erinevaid toite tuleb süüa kindlatel kellaaegadel, aga mis?

by - Neljapäev, oktoober 11, 2018




Kõik on hea omal ajal. Isegi tervislikke tooteid on parem süüa kindlal ajal, sest siis saab neist maksimaalset kasu. Me oleme koostanud teie jaoks informatiivse graafiku, mis näitab visuaalselt millisel ajal on kõige parem süüa liha, juurvilju, kohupiima ja muid toiduaineid mida kõige tihedamini on meie menüüs.

Isegi tervislikke tooteid on kõige parem süüa kindlatel kellaaegadel, siis saab neist maksimaalset kasu.
Millisel kellaajal on vaja süüa erinevaid toite- vaata järgi!

 🍫 TUME ŠOKOLAAD 🍫

✅ HOMMIK
Mõned tükid mõru šokolaadi ja meie organism saab ülima doosi antioksüdante, mis kindlustavad südame stabiilse töö ja aeglustavad vananemist.
❌ PEALE KESKPÄEVA
Juhul kui tarvitate päevas rohkem kui 25g tumedat šokolaadi, organism töötleb ülejäägi rasvaks.


🥩 LIHA  🥩

✅ PÄEV
Sisaldab suures koguses rauda, mis täidab rakke hapnikuga, mis omakorda tõstab vastupanuvõimet haiguste suhtes ja vähendab väsimust.
❌ ÕHTU
Liha vajab umbes 5 tundi seedimiseks. Liha tarbimine enne magamaminekut kutsub esile soolestikus negatiivsed protsessid.


🌰 PÄHKLID 🌰

✅  HILINE HOMMIKUSÖÖK
Peotäis (30g) röstimata pähkleid omandab organism suurepäraselt, täites omega – 3 rasvahapete puudujäägi organismis. Nad toetavad veresoonte toonust, parandavad bronhide tööd ja normaliseerivad vererõhku.
❌ ÕHTU
Pähklite kõrge kalorsus viib kehakaalu tõusuni.


🍊 APELSINID 🍊

✅  PEALE LÕUNAT
Aktiviseerivad seedeelundite tööd, omavad toniseerivat efekti ja kiirendavad ainevahetust.
❌ VARA HOMMIKUL
Kohe peale ärkamist tühja kõhu peale tarvitamine võib esile kutsuda allergia, mao ärritust ja võib soodustada gastriidi arenemist.


🍛 TATAR 🍛

✅  LÕUNA
Tatra koostisesse kuuluvad rasked süsivesikud, mille omastamiseks peab organism kasutama kogutud ressursse, mis viib kaalu langemiseni.
❌ ÕHTU
Ööseks aeglustub seedesüsteem , seepärast ei jõua organism ära seedida sellist kõrge süsivesikusisaldusega toodet.


🍝 MAKARONID 🍝

✅  PÄEVA ESIMENE POOL
Makaronid, mis on valmistatud tugevatest nisu sortidest sisaldavad kiudaineid, mis soodustab organismi puhastamist toksiinidest ja šlakkidest. Madal glükeemiline indeks (40) vähendab diabeedi arenemise riski.
❌ ÕHTU
Enamasti on makaronid lihatoote juures garneeringuks, mis teeb õhtusöögi üsna kaloririkkaks. Parem oleks, kui eelistaksite palju madalama kalori sisaldusega ja toitvaimaid tooteid.


🍆 KABATŠOKID /SUVIKÕRVITSAD 🍆

✅  ÕHTU
Suur kogus kiudaineid puhastab suurepäraselt soolestikku, isegi siis kui teil oli toekas lõuna.
❌ HOMMIK
Hommikul on organismil vee vaegus ja kabatšokil on vee väljutamise omadused. Selle tarvitamine hommikul võib esile kutsuda dehüdratsiooni.


🍅 TOMATID 🍅 

✅  HOMMIK
Orgaanilised happed, mida sisaldavad endas tomatid, osalevad aktiivselt seedimis protsessides ja aktiviseerivad soolestiku ning kõhunäärme tööd.
❌ ÕHTU
Suur kogus oblikhapet mõjub halvasti vee-soolade vahetusele ja selle tarvitamisel õhtul võib esile kutsuda kõhu puhitusi.


🥔 KARTUL 🥔

✅  HOMMIK
Kartulitärklis alandab halva kolesteriini taset veres ja maksas, aga kartul ise on rikas mineraalainete poolest, mis on vajalikud organismile.
❌ PÄEVA TEINE POOL
Kartuli kalorisisaldus on 2-3 korda kõrgem, kui teistes köögiviljades, seepärast tasuks selle tarvitamist peale lõunat piirata.


🍌 BANAANID 🍌

✅  KESKPÄEV
Koosnevad suurest hulgast kiudainetest, mis aitavad seedeprotsessi ja leevandavad kõrvetisi.
❌ ÕHTU
Õhtusel ajal banaanide söömine viib lima moodustumiseni ja võib segada seedeorganite tööd.


🍚 KOHUPIIM 🍚

✅  ÕHTU
Rahustab seedimisorganeid ja mõjub hästi seedimisele.
❌ HOMMIK
Ei soovitata neile, kes tihti külmetuvad, kuna kohupiima tarvitamine soodustab lima tekkimist.


🍎 ÕUNAD 🍎

✅  HOMMIK
Suur pektiini sisaldus õunakoores aitab kõhunäärme tööd ja eemaldab kantserogeene.
❌ ÕHTU
Suurendab mao happesust, mis tekitab ebameeldivustunnet. Peale selle seedib pektiin öösel halvasti.


🧀 JUUST 🧀

✅  VARAJANE HOMMIK
Mõistlikes kogustes ennetab kõhupuhitusi ja kaalu suurenemist.
❌ ÕHTU
Seedib raskesti. Õhtusel ajal tarvitamine võib viia mao ärrituseni.


🍥 SUHKUR 🍥

✅  HOMMIK
Hommikul söödud suhkrut on palju kergem põletada.
❌ ÕHTU
Suhkur äratab seedesüsteemi, mis viib une häireteni ja samuti mõjub halvasti figuurile.


🍜 RIIS 🍜

✅  LÕUNA
Kõrge süsivesikute sisaldusega riis laeb teid terveks päevaks energiaga.
❌ ÕHTU
Viib kaalu tõusule.


You May Also Like

0 comments

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.

Translate